Bez kategorii

Jak stosować merchandising?

Istnieje wiele interesujących metod oraz sztuczek, które są wykorzystywana do tego, by nakłonić psychologicznie klientów do zakupu danego towaru. Bardzo często spotyka się takie formy sprzedaży w wielu palcówkach sprzedażowych, jednak często nie ma się o tym zielonego pojęcia. Działania marketingowe, które się z tym wiążą to merchandising.

Jedną z takich metod jest zastosowanie tak zwanych ekspozytorów. Bardzo często pojawiają się na nich marki, które sprzedają się bez jakiejkolwiek reklamy, ponieważ klienci znają je już oraz im ufają, jak wskazują wyniki badań. Ustawienie towaru na takim ekspozytorze wpływa na jego samoistną sprzedaż, a to zwiększa wyniki finansowe. Skoro klient ufa marce, marka obroni się sama, tak smakiem, być może zapachem, jak również formą użytkową, ceną, zastosowaniem, praktycznością, funkcjonalnością itp. Produkt sam w sobie stanowi reklamę. W przypadku ekspozytorów, bardzo często znajdują się one również przy kasie. Klienci stojąc w kolejce w pewien sposób pragną nieświadomie zabić ten czas i sięgają po drobne produkty, które znajdują się pod ręką. Są więc pewną formą wynagrodzenia za nudę.

Merchandising korzysta również z pewnych metod promowania produktów w przejściu. W supermarketach często znajduje się spore przejście między półkami, gdzie ustala się takie promocje. W takim miejscu znajduje się przekuwając pod względem dużej ilości grupa produktów, które oznaczone są wielką i rzucającą się w oczy ceną. Bardzo często również widnieje tutaj napis: promocja, zniżka, rabat, okazja. Jest to absolutnie pewne, że produkt zniknie z tejże półki w szybkim czasie, ponieważ jest odpowiednio wyeksponowany i nie ginie jak pozostałe produkty w czeluściach półek.

Bardzo duże znaczenie w promocji ma ilość. Na półkach nigdy nie może dojść do takiej sytuacji, że zabraknie danego towaru. Im więcej towaru, tym większe bogactwo asortymentowe jest przestawiane klientowi. On również w taki sposób to odbiera. Jeżeli produktu jest niewiele, powinien on zostać przesunięty do samego przodu półki. Co więcej, produkty, na które nałożona jest najwyższa marża, powinna znajdować się w centrum całej ekspozycji półki. W jednej linii powinny znajdować się trzy produkty. Inaczej klient wpada w pułapkę chaosu, musi szukać wzrokiem danej rzeczy, a tym samym szybko się rozprasza i nie dokonuje zakupu. Powierzchnia każdego regału musi zostać w pełni wykorzystana. Nie może na niej być żadnych pustych punktów. Merchandising jest bardzo psychologicznie skomponowanym narzędziem, które wpływa istotnie na często niewidomych tych działań klientów.

Merchandising http://cursor.pl/oferta/sales-marketing-services/merchandising/